Tensen aku kesakitan melanda. Susah mo proses maklumat (hoho ayat x bijak aku kuar dah).  

Finally, i hope this is my last day sakit2 cam ni.. Bila terasa sakit2 dan heard sumting yang x nice bla..bla.. 

baru teringat what was my dad ever said.. 

huh, selalu jak lupa, bersalahkah aku cm ni positif dn optimis. Terasa sakit?? but my ati said.. 
rasa jak ba... huh!! nanti hilang juga.. 

then my otak respond plak.. ada apa dengan sakit.. it`s just cuma sakit, 

padahal mengangap sakit selama ini adalah amaran bahaya.. 

huuuu wani.. insaf..insaf..insaf.....

i think these 3 days were the worst what i am.. x tahan ngan sakit.. mana p kekebalan aku??. hoho. Fighting!!!!!! Never Give Up.. !!!! (rasa mo melaung jak kat cni), terfikir gak my asgmnt yang sedang menanti.. so busy..so busy.... di ulangi so busy.. Sakit gigi??? sapa banyak soal aku tym ni paling kecian, x dilayan.. bek x dilayan drpd dimarahi..nge3. Sorry semua. Tidooo untuk menyihatkan badan???? ehm..ehm..ehm.... x berkesan. batuk dah ok!!! gigi dah tanggal!! ..percuma melayang 120.... mo lapor kat bapa laa.. hehehe.

my first tym g p jumpa doktor gigi.. Fobia aku ngan doktor jenis suka pegang jarum ni.. 

Aku pelik gk, x perlu check tekanan darah ka?? huuuuu... 

(padahal kedegilan aku adalah untuk tetap menyingkirkan that gigi.... Sakit!!!). 

Ganas jak dorang manage aku.. hahaha..  xpenah aku jumpa dr. cam ni.. btw.... it`s ok jk la... kurang dah sakit, bleh tido lena malam ni. hehehe.

Saat untuk dibius paling mengerunkan aku selama ni... tetiba today aku merelakan jak.. 

2x kat bawah, 2x kat atas... super aku..hebat jak rasa dapat menahan kesakitan itu.. even berkerut2 dah wajah menahan kesakitan.. 

x makan bius..???

tambah g 2x kat atas, 2x kat bawah.. 

huh!! yang ni aku x tahan... sangat sakit.. sket kuar air mata tambah2 aku demam cam ni..... Badan x kuat.

8x ??...memang kepeningan tahap dewa, badan pun mengeletar dah.. adeeeeeeeeeeeeh..

tengah pujuk diri sendiri lagi... 
relax..relax...

just cabut gigi bukan cabut kepala.. relax..relax... huhu..

tp, tetap sakit.. ty, cabut gigi 2, terasa g kesakitan yang lebih banyak berbanding dibius.. x tahan.. x tahan.. 

kuar dah air mata... sangat sakit juga. 

then pujuk g diri.. tahan wani..tahan... u are kabalan.. sapa suruh terer sangat mo cabut dua gigi serentak. kan dah x tahan 2..

try cuba bayangkan yang cumil2... bunga, burung..miaw...bla3... huuu sakit gak, nasib bek x kejang badan aku tym dorang paksa2 cam 2... ish..ish..ish..

huuu tp, aku hebat. nge3.. x takut g dah, walaupun sakit cam 2, tp..aku x takut this dr. gigi g. 

malang jak aku x studi pandai2..bleh jd dr. gigi yang baik. hoho. padahal dulu paling anti ngan dat job.  I made it!!!! x takut g.......walaupun betul2 x larat jalan dah untuk balik kolej. Dapat MC. hoho. nampak bayang kolej, rasa lega sket.... 


sekurang2nya kalau aku sihat, aku x nyusahkan orang lain sangat.. dan boleh makan ayam dalam kotak 2 (KFC, nge3...)

so, berdepan ngan fobia memang sukar. tp, kita boleh lakukan ia..even secara berperingkat. 

betulkah aku fobia ngan dr. gigi?? tym skul rendah x penah sekali pun kena cabut gigi. 

takut... now, i don`t care g. so, berdepan..berdepan..berdepan...

Jumpa mimi???? setiap sejam aku terjaga semalam, batuk...sakit.... tetiba terdengar bunyi miaw.. tergerak hati p buka slide door.. huuuu mimi la.. rindunya. tp, nmpknya mimi dah jadi kucing liar. sapa buli ni?? ayia.... sekurang2nya, ia buat aku tersenyum. try lagi g kejar..nasib bek pak guard x tangkap aku ngan baju tido. nge3. tido balik.........

bangun pagi......., really cam x tido. terasa sakit g... xda perasaan sepanjang hari. mo pitam jak rasa. terpandang anjing kat kampus..

ayia, napa menantang 2 juga yang buat hati aku lembut. tersenyum sendiri tengok gelagat2 that anjing putih. 

kedai tuan anjing 2 x buka g, terpusing2 dia mencari arah... cam blur jak anjing 2.. 

hehehe. kalau bukan kat kampus aku dah g main menatang 2.. lega hati sket tengok.. sakit terasa berkurangan. 

peliknya aku. tup..tup..tup.. anjing 2 g berdiri depan kedai tuan dia, lama berdiri dan duduk... 

huuu, jeles jak aku.. aku mo cm 2 juga...

setianya anjing 2 melebihi manusia.... 

yang kadang2 pergi dan x toleh lagi.. 

tp, anjing 2.....

ia tetap akan di sisi tuannya.. Bahagia jak bunyi.


Moral of the story : sayangi haiwan dan jaga gigi anda selagi anda masih bergigi... hehe. 


nak buat denture??? aku angguk..... x lama pas 2, cepat jak aku geleng.. bila masa lak aku mo bt gigi palsu ni... otak2.. kesakitan melampau. terlebih sudah!!!!

huuuuuuuu, mo jumpa dentist baa...

0 dia berbicara:

Post a Comment