Nukilan Aku dalam sesaat
Aku dan sesuatu - 24 September 2009
.................................



Aku pernah minta bintang peluk aku,
mengapa?
kerana aku ingin dilihat bersama cahaya bintang.


Mungkin cahayanya tidak kelihatan setiap masa.
tapi, aku tahu bintang selalu ada.


Aku minta bintang yang paling terang untuk peluk aku,
tapi, aku rasa cahayanya sangat menyilaukan.
sehinggakan aku tidak kelihatan.


bintang terang itu bukan untuk aku,
aku cari bintang dan jumpa bintang kecil,


kecil dan terpinggir,
terpinggir dan tidak berkilauan,
cahayanya malap....
aku peluk ia..

Aku peluk bintang itu,
dan tidak menunggu ia peluk aku...
aku tahu, esok ia akan jadi bintang paling terang dan aku mungkin tidak kelihatan lagi...


                                                                                                                               wani s`lan



0 dia berbicara:

Post a Comment