Nukilan Aku Dalam Sesaat
Aku dan Sesuatu
15. September. 2009


di atas langit aku tahu ada bintang..
aku ambil pena dan melukis bintang..
ada lima bucu. 
pada tafsiranku bintang begitu.



entah mengapa aku melukis bintang,
kerana keindahannya,
kerana cahayanya.
padahal, keindahannya itu bukan aku.
cahayanya itu pun bukan aku..
ada gadis kecil penjual mancis,
ia menjual mancis dikala salju,
ingin menjual mancis kepada bangsawan,
dia kesejukan disitu,
mengigil....



dia mengeluarkan sekotak mancis.
cuba menyalakan mancis,
ia padam,
badannya mengeletar...
sejuk..
dia masih cuba menyalahkan mancis,
tetap padam..
dia semakin sejuk..


kalau aku sebutir bintang,
indah dan bercahaya,
pastinya aku adalah bidadari di sebelah gadis penjual mancis.
memberikan pelukan hangat itu.
dan memegang tangan gadis kecil.
                                                                                                    wani s`lan





.............
hoho.. aku suka wrote cm ni, kata orang ia sebahagian dari biblioterapi. nge3... memandai aku.

just, i can share many by this way.
thank to this hobby..nge3,
uumm.. lewat dh.
wani..!!!! tido...!!!!
fighting................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




0 dia berbicara:

Post a Comment