First class, first day g skul juga utk student skul.... teserempak makcik kat kolej, i loves this madam... hoho, intro kisah sedey ni.. sem lepas aku ada belikan makcik ni ole2 dari sabah, tp.. last2 aku x bagi lak.. g bagi orang lain..huh, dahsyat perangai ni... seem empty jak my kepala ni. terkejar2 g mencari buku 9Nyawa td. Excitednya 2 have that book.


Tercerita bab that senior 2 my ckgu yang dihormati, malah sendiri yang x sedap perasaan setelah bercerita. Seolah2 minda aku dipenuhi kisah2 senior..  waduh2 bilang 2 indon kalau nmpak perangai aku yang mendera sendiri. hehehe. (ayat.....).. i`ll be okey juga ni... semua akan baik.. Fighting..............!!!!!, buku Ramlee, Mikhail aku x abis baca lagi. dat spain`s book pn aku x ulang kaji g. Adakah aku telah menjadi malas melantun-lantun? huuuu....Rindu aku kat Sabah pun x abis lagi..


Pening lak kepala.. start berfikir?? tido sat.. Tenaga psikik aku dibazirkan dengan ini..



First tym took PM flight.. wow!!! memang terkagum aku dengan pemandangan lampu2, cam permata jak nmpk.. hoho. kadang2 x ubah cm timbunan serbuk bara api.. sedang mak cik ana, my far kazen 2 tido.. kejap2 tertunduk2... sama cam abg yang duduk kat sebelah ana.. nasib bek tidak terhantuk kepala dorang. Rugi x snap picture la pulak. boleh aku Fameskan dorang kat cni... hehehe. dalam teksi pun ana tido lagi.. huu, aku berjaga sepanjang perjalanan, mesti abg 2 takut dah bawa teksi tengok aku memerhatikan beliau. Lantak... nge3..


Benarkan cinta itu datang?? hoho.. memang agak memanah kat hati aku ayat ni..
wani, kalau ko ada boipren sudah.... kasi tau, mana tau saya pun mo cari... ayat Lyss semalam.. 
mungkin belum tiba masanya untuk  berboipren... Lyss kata begitu.. aku no komen.. banyak benda lain g boleh bt selain itu.. kn Lyss.. kn..kn... Rindunya.. Lyss keja sementara tunggu untuk posting. Bestnya dikau Lyss, aku masih terkapai2 kat kolej ni... but i think, im understand when she said, feeling like......bla, bla, bla.. hoho.. secret juga mo tulis kat cni.. adeeeeeeeeeeeeei. Fighting Lyss.


Even ada masanya kita akan berpaling dengan orang itu, tapi.... kenyataannya.. ia masih tetap dihati..., mungkin tersembunyi di ruang paling dalam.... atau, sengaja dibiarkan menghilang sendiri... kenyataan hidup yang dilalui mustahil untuk diulangi... 

( huuu, maksud yang tersirat kan.. ko ada faham ka ni Lyss... cuba explain sket.. hoho)

Bila rapat ngan cikgu yang dihormati ni, suddenly berasa.. banyak yang aku abaikan... kuat memaksa diri, mengelak dari membuat salah.. padahal aku seorang cuai. sumtym aku fikir, it`s impossible to be an angel. huuu, cam hilang mimpi2 jak fikir cam ni.... Rindu rumah..


Kisah nenek aku....

tym kat umah aku dah jadi assistant my aunty, jaga makan minum nenek.. especially breakfast... boleh lak aku bagi menu kat my granny. nasib bek xda sesiapa yang keracunan. ahahaha.. 

selalu jak nenek kena sakat my brother.. asal kuar dari pintu, tanya.. Nek, mo p mana?...., asal gerak sket... Nek, mo p mana?... huu, begitu payah ka menjadi nenek.. ahahaha, nda ba nek, memain main jak ba ni... hehe.


Kisah nenek aku..


Nek, honggo tongoion nu???..  (nenek mo p mana?) ni soalan paling fames kat rumah..


mmm... mongoi oku hilo tandas..(Saya mo p tandas) huuu, penjelasan yang baik..


Nenek kuar lagi.....
Nek, honggo tongoion nu??? (Nenek mo p mana?) ... soalan yang sama.... huuu.. mesti boring dah c nenek.


ummm, mongoi noh hilo tongoion. (Saya mo p sana tempat yang saya mo p)... kn dah agak dah, buring sudah menjawab.. balik2 degima p tandas...


......................................


tym 2 borak2 ngan dorang kat dapur....tetiba nenek tegur miaw.. ingatkan panggil aku... bersemangat waja aku menyahut...


ieee tungau boh ( bukan.. kucing bah) ... huuu, nenek sedang bersapa dengan seekor kucing kuning..
oooooo........ buat2 xtau la.. 


tok,mimboros tei loh tunggau ama??? ( Waah!!! kucing bercakap ka mak?).... c bapa bertanya.... 


Awu tei??? honggo ngoion nu ka'. (Bukan ka?? mana ko mo p dblang') ...... huuuuuuuuuuuuuu, ahaha.. sah3.. memang nenek boring dah kena tanya benda yang sama 2..... kena kasi kena balik..



Kisah aku berebut tandas dengan nenek g... lawak yang amat..
tym ikut bapa g kebun buah... perut aku mengamuk.... suruh g tandas.. dan aku pun berlari g tandas..

huh! nenek aku ada kat dalam...


Enek.... Alaid ko poh??? (Nenek lama lagi ka?).. huh... tanpa belas kasihan aku bertanya.....hehehe.
bah.. kada poh,  hiti oku poh.. (Jangan dulu, saya masih disini).. tanpa belas kasihan ..nenek menjawab cam 2...huuuuuu...


sambil menunggu di luar... aku memanggil2... neeeeeeeeeeek.. neeeeeeeeek, cam macam dah aku pose kang terberak aku kat situ..... ahahaha, x pasal2 berebut tandas ngan my granny..


kada poh.. tahanoh poh...... (jangan dulu, tahan dulu).. huuuu, menda cam ni mana boleh men tahan2.. ahahaha.. nenek ni... lawak juga kalau teringat bab nenek...


tym aku bersalam dengan nenek.....
Nek, mamanau oku noh.... (nek, saya mo jalan sudah)...
Atuk,mamanau noh..... (mo jalan sudah??) aku memberikan senyuman jak sambil menghulurkan tangan.. salam.. hoho.. ingatkan setakat salam cam 2 jak, huuuuuuuuuuuuuuuuuuuu... nenek berceramah pulak dekat aku....  

Enek...enek.. siahai...... mamanau oku noh.. momolohou noh yapa... (Nek..nek.. cepat... mo jalan dah ni, c bapa panggil dh 2...), cam kisah c belalang mo p mengembara dah aku tym 2......, siuh!!! tekuar dusun aku yang tunggang tebalik 2.....

memang nenek berceramah, jaga diri.... mudahan2 dilindung tuhan katanya, bla..bla..bla.. cite nenek yang lain aku lupa.. 2 jak ayat yang melekat kat hati aku...
huuu, x suka... nasib bek x nangis kat sana juga...
peluk nenek sat.. then selaju mungkin aku berlalu nek kereta.... babai semua.


Tau gak, my lovely dad risau... pesan kat aku... kalau rasa x sihat badan call gtau... huuuuu, confius dah.. hehehe....  

tym ambik kereta kat kundasang, nasib bek ada cite lucu terjadi.. xda la aku cam sem lepas.. hampir2 menangis mo jalan... x abis2 melambai c bapa.. jalan sorang2 g... 

tym, driver 2 mo buka bonet, bertaburan buah langsat jatuh kat jalan raya... tersedak c bapa ketawa.. aku pun hancur laa.. ketawa..  

ana my far kazen pun tertoleh2 tengok langsat yang jatuh 2 dari dalam kereta.. umpamanya langsat 2 dia punya.. ana..ana..

padahal tuan punya buah langsat 2 langsung x kisah... x toleh pun.. ahahaha... sebutir2 uncle driver 2 kutip buah langsat 2....  

so,  says thanks to my dad..... dan jalan meninggalkan kundasang....


Malam 2 cite ngan ana...
penah  x fikir pasal kematian.. huuuuuuuuuu, sedihnya..... bukan diri sendiri mati.. tapi orang yang kita sayangi... x sangup aku terfikir.... i need them...tapi, siapa dapat lawan takdir...kn????

0 dia berbicara:

Post a Comment