petang tadi aku kol umie.seperti biasa .. dengan loyar buruk yang banyak 2.. aku rindu kat umah. even if i try 2 stand by this. rasa mo nangis ..hoho, nak balik sangat.. bila ada perasaan cm ni.. aku jadi banyak cakap lak... sumbody kol me kolot. betul ka kolot. nge3. kalau aku kt umah boleh gk aku cite2 ngan my dad.. napa cm ni manja. dalam 5tahun kebelakangan ni aku dh banyak paksa diri. bila dh masuk U aku hanya melihat teman itu dari jauh.. apa makna kawan? aku terbaca kt blog salah seorang rakan? bertuahnya dia, di kampus ni  masih ada kawan baik yang sangat mengambil berat. tp, bab rasa dirinya nyusahkan.. so she decide utk tarik diri. aku rasa 'sayang' ada perasaan cm 2. 

bukannya aku x penah bt pn. nge3. 

kalau syarat untuk sayang orang adalah biarkan dia hidup gembira. apa pla syarat untuk sayang sahabat?. 

mestilah kena lindungi persahabatan itu. betul. kena lindungi. 


kalau otramen terbaca aku sebut kisah persahabatan otramen aku, aku mo dia tau.. aku pernah begitu sayangkan persahabatan itu. dan Lyss. persahabatan kami xkn pernah padam, even we can`t see each other here. but both of u are deeply inside in my heart. Ana, Lyss, Mas, Ity, chitra,..... tam, ashim... semua pn kawan aku.. terima kasih sebab pernah dan masih jadi teman aku. bukan teman di mata, tapi teman di hati.. hoho..


rasa mo buat trade mark Fair and Lovely jak.. 'Tiap hari sayang..' ahahaha.


ummm.. kawan awu2 aku dh sihat dh.. bukan men ceria g sora dia. nge3... Alhamdulillah. dia ni kan. mmg kalau dia kena usung g hospital g .. aku pangil dia pondan ni.. hua3..... hehehehhehe. bagus la... Don`t sakit2 g. okei.... lucunya. tp, aku mmg banyak berkongsi ngan dia kt cni. even kami x jumpa2 cm kawan baik yang lain, tp.. kami berkongsi banyak... dia paling kenal sikap aku kat cni.. bukannnya hosmate aku. mungkin ada perkara dia x tau.. tp, banyak perkara dia tau. aku bersyukur ada kawan cm ni.. thankz 2 lhis lesung pipit 2. hehehe..aku bagi kredit kat dia. nge3. (ntah apa kaitan lak).. 


hampir sepuluh hari dh posa. xtau cm mn kt umah.... rinnduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.
hari ni, main ngan seekor kucing putih. sama cm kicie. ya ampun.. kucing yang x penah mandi 2, aku berani cium.. waduh3.. aku dah angau kt kicie ni,.. hehe. tuhan, tolong jaga dia dengan baik. aku pasti mo jumpa dia lagi... xda yg lain. just dia. hehehe.


urmmmmmmmmmmmmm... aku ada tanya umie. ada ngaji quran ka bulan posa ni?? dia kata ada... baca yassin untuk mama g. aduhaaaaaaaaaaaaaaaaaai terkedu i. mama?? mesti abg apai akan marahkan aku kalau aku cite bebukan bab mama. tp, dia xkn pernah faham... wani, juz take tym.. semua akan baik la...  

untuk umie, thanks bab buat sesuatu untuk mama.. aku pun doakan mama juga. 
insan yg x penah aku kenal. yaa.. tuhan sayang mama. kn. hoho.


esk start ujian percubaan STPM umie, aku doakan dia. plus..plus..plus. semoga bt yg terbaik. even tahap malas 2 dah tahap gaban. tapi, kena buat jg. mungkin aku x dapat jalankan tanggungjawab aku sebagai seorang kakak dengan baik. 

but sure, demi Allah, tiada yang penting selain keluarga aku.. UmiE!!!!! Fighting!!!!!!!!. jangan kalah ngan kakak ko ni. hua3..


ya Allah, biar my dad hidup dengan lebih baik.. 

aku x tamak untuk dapatkan semua2 kebahagiaan untuk aku, just biar bapa aku hidup dengan lebih baik. AMIN.

Nukilan Aku dalam Sesaat.
Aku dan sesuatu............31. Ogos. 2009



Aku masih ingat sawah itu,
Ia masih memanggil aku..
suara mama..
Aku menoleh... di tanganku ada seekor siput...
siput yang ku pungut dari lumpur sawah...


Aku berlari di batas, sesekali semut api menaiki  kaki aku...
tapi, aku terus berlari....
takkala ia menyengat...
aku terhenti.....


ke mana aku hendak mengadu...
mama????
keringat mama...... keletihan mama, buat aku berdiam.
aku boleh bertahan..
Aku anak kuat papa.


Ku pijak semut api.
mati begitu saja.
berdosakah aku..
memijak sehingga ia mati???
Aku pandang sawah... ia hijau....
aku pandang mama... 
mama juga memandang sawah..


mestikah kenangan mama hanya ada di sawah yang hijau???
semoga dirahamati Allah.. mamaku.


                                                                                                               
ur daughter....
                                                                                                    
PEMBERIANKU YANG BAIK

0 dia berbicara:

Post a Comment