Jika anda fikir anda kurang kawan.. Lihatlah dengan siapa dia berkawan.. bagusnya anjing ni .. jeles aku...... hoho..
pada aku, adakalanya haiwan lebih memahami maksud persahabatan. mereka jarang menyakiti kita. sudah pastilah aku bercerita dari pengalaman aku sendiri.. betapa ruginya manusia yang tidak mengambil masa untuk bersahabat dengan haiwan yang boleh dijadikan sahabat. aku?? aku membesar dengan satu keturunan keluarga kucing. my dad gave me seekor miaw belang tym aku 9tahun... aku sayang kucing 2... aku hidup dengan kucing belang berekor kontot ni selama 5tahun.. then, anak kucing ni... then cucu kucing ni... dn cicit2 kucing ni.. heheh... last keturunan kucing ni aku panggil KiciE... bagi aku, he was my way 2 ascape tension.. kucing yang sangat unic. kadang2 kicie cm lupa dia adalah seekor kucing, dh dia dok kawan ngan my family jk.. apa tidak.. ada kicie aku rasa diri bertanggungjawab.. ada sumting yg aku kena jaga, dan kadang2 aku lebih beratkan kicie berbanding diri aku sendiri.... kucing yang penuh dengan rutin.... kucing yang bertindak mengejutkan aku pada setiap subuh.. mengigit ba.. pas 2 nek tinggi2, then lompat.. paling hari dia g kc lubang kelambu... hua3.. rindu sangat.. bila aku masuk U ni.. sem ketiga jk... my family move .... kesian kicie.. kalau aku ada tym 2.. dia xkn hilang just cm 2..
aku penah tanya diri.. cm mn kicie kalau aku dah tinggalkan rumah.... cam mn kalau suatu hari t tuhan ambk kicie dari aku... cm mama miaw jk aku ni... then, tuhan x cabut nyawa kicie d dpn aku seperti moyang kicie.. berjam2 aku nangis tym my 1st miaw died.. walaupun ada masanya aku kesal atas apa yang jd dan nangis bila rindu kicie.. sekurang2nya aku tahu kicie bukan mati... paling tidak aku masih angap dia hidup.. cuma mungkin bukan dengan aku.... but, aku tahu suatu hari nanti aku akan jumpa dia balik,. sob3,,,, isk3... sedih lak.
tahun ke empat aku kt U, keseluruhan hidup aku berubah.... aku cm jd kurang penyayang lak.. cm kurang berdisiplin jk... hehehe. mungkin bab kerana aku juz fikir, i have notin g 2 care... kengkwn semua jauh.... dulu aku suka duduk umah.. bab ada kicie... sekarang ni... bila balik umah kt kg, mmg terasa sangat kosong.. dh la umah 2 kosong.... hoho.. kosong3... nsb bek ada y best pren dad.. hehe., thanks pa..
dear god... aku masih sangat berharap akan bermimpi kicie pada setiap malam.... dengan itu kenangan aku dan dia xkn hilang...
terima kasih bab pernah ada..
mungkin bahasa kita berbeza, mungkin kita makhluk Allah yang x sama.. tp, u know me best. dia tahu erti persahabatan dan perasaan ... sampai, pas kicie.. aku x berani g ambik kucing lain... dan sekarang aku dah sem 5 kt U.. aku pn kurang pasti sama ada aku masih boleh membesarkan seekor anak kucing seperti mana sebaik sebelum ni....
terima kasih Pictures, Images and Photos
baru-baru ni aku dapat tahu dari dia.... insan yang pernah cuba mengetuk hati aku.. nge3... adoiii.. tym skul aku ada gave him seekor dari my keluarga Miaw.. aku mo sangat kucing 2... hehe. dia gitau aku... kucing 2 masih ada..... syukur.... nak ambik balik.. nak ambik balik.. dia ckp aku buruk siku pn xpa.. nge3..
Easy to get a place in someone ' s address book.
Difficult
to get a place in someone ' s heart.
Easy
to judge the mistakes of others
Difficult
to recognize our own mistakes
Easy
to talk without thinking
Difficult
is to refrain the tongue
Easy
is to hurt someone who loves us.
Difficult
to heal the wound...
Easy
to forgive others
Difficult
to ask for forgiveness
Easy
to set rules.
Difficult
to follow them...
Easy
to dream every night.
Difficult
to fight for a dream...
Easy
to show victory.
Difficult
to assume defeat with dignity...
Easy
to admire a full moon.
Difficult
to see the other side...
Easy
to stumble with a stone.
Difficult
to get up...
Easy
to enjoy life every day.
Difficult
to give its real value...
Easy
to promise something to someone.
Difficult
to fulfill that promise....
Easy
to say we love.
Difficult
to show it every day....
Easy
to criticize others.
Difficult
to improve oneself...
Easy
to make mistakes.
Difficult
to learn from them...
Easy
to weep for a lost love.
Difficult
to take care of it so not to lose it.
Easy
to think about improving.
Difficult
to stop thinking it and put it into action....
Easy
to think bad of others
Difficult
to give them the benefit of the doubt....
Easy
to receive
Difficult
to give
Easy
to read this
Difficult
to follow
Easy
keep the friendship with words
Difficult
to keep it with meanings.


ya Allah,.. jangan biar aku jd begini x sabar... 
bila aku dh busy ni.. aku kadang2 malas ambik kisah bab orang lain... terutama kt kampus ni.. mo cite bab hati?? lagi la jauh.. i wish someone get it.... tp, nmpknya xkn ada benda cm ni... kdg2 aku buat keja sendiri.. kadang2 aku tolak utk join kengkwn.... mungkin sepanjang 5sem ni.. aku mmg hanya jadi pemerhati dan dorang adalah pelakon itu,, aku suka tengok gelagat dorang... seolah2 bayang kengkwn aku ada kt depan mata.... i miss that perasaan mesra.... bila aku bertindak cm ni, aku fikir hidup aku tanggungjwb aku... jd aku x libatkan perasaan persahabatan aku lg kt cni.... paling aku perasaan... dorang x sedar even aku x sihat pn... termasuk my rumate.. wala3.. tp, aku tabik kt dia la... even she stay up all nite.. tp, she still can stand by it. rupa dia pn masih sama jg.. hehe.. jeles tul. aku??? haraaam.. hehhehe.. mmg aku akan jd sumting esknya.... then nmpk sangat sakit kt wajah dan kulit aku.. napa?? aku kena ambk makanan tambahan g... mungkin gk bab dari sekolah menengah badan aku agak lemah... jd, secara x langung gnggu psikologi aku gk.. hoho. adik pempuan aku akan marahkan aku kalau tahu aku jatuh sakit... nge3.. 
but secara keseluruhannya aku tahu dorang akan bantu aku.. just, aku segan orang bantu aku.. adakah.. ntah perangai apa ni... that person said im so egoiest..

kn bek kalau kengkwn aku ada kt cni..... mungkin aku akan jd cm dulu....
ada kicie..
very confident...
very nakal...
dan yg pastinya.. aku akan ada dorang....

0 dia berbicara:

Post a Comment