salam ramadhan..(hoho..tym2 posa ni kena sopan sket..nge3)

lebih kurang seminggu dah berposa.. apa agaknya cite kt umah. semakin ramadhan berlalu semakin bertambah rindu aku kt umah.. kenapa?? ni dah ramadhan ketiga aku x merasa bposa kt umah, aku x kisah x dapat raya kt umah.. tp, aku sangat kisah x dapat berposa kt umah..... rindu sangat kt dad.. kemarin aku terkejar2 pergi balik kolej-kampus.. boleh2 aku lupa untuk call bapa... nakal. mo jk nangis rasa.. i miss u all so much baa.. ntah napa kt kepala selalu teringat kicie.. sedangkan aku dh hilang kawan itu... weeeeeeeeeeeeeeeee rasional ka aku?? kn dah kata.. ia tetap kat dalam hati.. xda apa pn yg berubah....




sepanjang hari ni.. badan aku sakit jk... tido jk la.. sedangkan asgmnt aku berlambak melantun-lantun dah.. waduh2.. mesti buat jg t... kenapa eea.... aku bukannya sakit, just badan aku lemah cm ni.. kadang2 bt aku marah kt diri.. napa begitu lemah... masuk dewan kuliah yg selama 4 sem dh aku duduk.... ttba sem ni, buat badan aku cm digigit lak.. sejuk 2 sampai ke tulang rasa...tp, xkn aku mo cite kt kawan sebelah... aku kesejukan sangat.. padahal selama ni aku la jaguh duduk tempat dingin.. ekon boleh tahan sket, kalau angin kipas lagi la badan aku sakit.. kadang2 sampai x boleh gerak..... napa rasa sakit sampai kt tulang???? dulu dr. gtau badan aku kekurangan kalsium??  pengambilan susu adalah antara rutin terwajib aku sehari2... tp, x berkesan gk.... till sekarng ni aku masih amalkan g.... tp, nmpknya badan aku btmbh teruk lak... pakar makanan gtau mayB badan aku x serap kalsium.... boleh jadi... paling menyusahkan aku terpaksa berhenti minum susu, bab perut aku x boleh terima g dh.. cnfm akan sakit perut lak.... susahnya. kebelakangan ni sakit kt tulang... mungkin postur aku x betul.... kalau rasa tulang sakit, mmg rasa mo tido jk....


bila badan cm ni kadang2 buat aku x boleh fokus... boleh jatuh ttba2, boleh termenung kt tengah jalan raya padahal aku nmpk kereta 2 lalu.. ahaha, xkn mimpi di siang hari kot.. adussssssss. weeeeeeeeeeeeeeeeeee nsb bek x kena hon ni.. hehehehe... mesti lyss akan ketawakan aku dan marahkan aku kalau aku cite kt dia cm ni.. hoho.. besa la, budak farmasi 2.. nge3...
aku seorang yg paling mudah kena selsema, Alhamdulliah .. setakat ni aku x demam selsema g.. mungkin bab aku awasi pengambilan suplemen.... dan ambik air ECPI, thanks kt sumone yg rekomenkan air 2.. mula2 tu aku ambik semua ni just ambik jk, skrng ni dah rasa mo mual dh bila mo telan semua2 tu. x sedap langsung exp spirulina, penah gak aku muntah bab ambik suplemen ni.. but, if i knew this suplemen boleh tingkatkan sistem imunisasi... hoho..aku kena ambik gk. my rumate awez usik aku ngan spirulina... adeh.... cm tu gk ngan madu..... miskin aku cm ni... tp, aku kena bt gk.. sekurang2nya aku x payah bergantung ngan ubat tahan sakit atau disuntik g... hoho, cam dadah lak.. hua3.
 

dah x sesema, dah kurang kejang... tp, skng sakit kt tulang lak... waduh3.kalau aku terlanggar sumting pn, mmg sakit 2 sampai kt tulang.. orang tarik aku pn, cm terasa kena gengam sampai kt tulang.. Lyss aku mo bt cm mn ni....... aku x jd cinderella pn kt cni.....mo kata stress? but xda la stress kt hati... stress positif jg pun....
( makcik  ni suka panggil aku cinderella tym skul menengah dulu).....




napa aku x kuat utk jaga diri sendiri.. sedangkan aku begitu positif tym aku ada sumting mo jaga.... napa jaga diri sendiri adalah memenatkan, berbanding kita jaga sumting???? weeeeeeeeeeeeeee kicie..... cm mn aku mo bt ni...?? buat2 tabah terus cm ni ka?? padahal aku ingin cite kesakitan itu........nge3.. apa la..... kebudak2an aku cm ni....
ada badan cm ni  ditambah g ngan asgmnt.................. bz, buat aku lupa orang yg ada kt sekeliling aku.. terasa gk diri semakin pentingkan diri..... but i should... sumbody kata aku sangat ego, padahal aku ingin melindungi diri.. aku percaya diri sendiri adalah siapa yang bertanggungjawab untuk diri.... kalau boleh aku ingin say kat sumbody... meh bawa kapal kt cni... asal boleh melepasi laut cina selatan 2... mo balik........
wani2.. sabar3,........... 

0 dia berbicara:

Post a Comment