salam ramadhan,
mo cite kisah doraemon lu. 
dulu aku paling berhati2 bab ni, even aku rapat ngan kawan lelaki..
aku still pernah pegang ayat ni .

'sebaik-baik  mana lelaki pn..... 
lelaki itu boleh jadi jahat dalam masa tertentu'.. 
nge3. 
(hoho.. betul la 2)


cm anti lelaki jk diriku ni,hua3... 
tp, 2 la hakikatnya... 
tuhan jadikan hawa dari tulang rusuk adam,
untuk dilindungi dan disayangi... 
tp, jadi cm mn??? 
 

kaum adam ambk kesempatan, bila hati hawa ni dah cair,,
dah percayai sepenuh hati... hoho.  mungkin bukan semua lelaki 2 x baik..
just, ada kebenarannya ungkapan ni...
lect aku ada cite, pempuan kalau dah 28 tahun ke atas 2... kira servis expired. 
sempat my lect cite bab his beautiful techer.. 
she said semua lelaki yg dia ter berkenan cm setan.. 

hoho. so, dia x kahwin la... kira ANDALUSIA la 2... (anak dara lanjut usia)...
aku??? aku pn x trust on these thing too much...

aku mo kongsi ni sket... but yes.. im copying others yg ni.... betul ka?? ni ciri2 wanita yang mudah ditipu oleh lelaki...


1. Wanita yang terlalu mudah mempercayai lelaki.

Dah sayang la katakan… jadi apa sahaja yang lelaki/pasangan katakan,kepercayaan adalah seratus peratus. Bukan maksud saya percayaseparuh-separuh atau percaya pasangan jangan sampai 100%, tetapi maksudsaya mudah percaya yang membuta-tuli dan menerima apa sahaja tanpamenggunakan akal fikiran yang waras adalah amat tidak wajar.

2. Wanita yang "terdesak" untuk berkahwin.

Umur yang semakin lanjut membuatkan ramai wanita yang belum berpasanganrisau akan status diri. Walaupun pada zaman yang semakin canggih ini,melihat wanita yang berkerjaya lewat berkahwin adalah perkara biasa,namun majoriti wanita yang semakin meningkat umurnya risau jika masihbelum mempunyai pasangan hidup.

3. Wanita "sosial".

Ini bukan sosial dari segi terlibat dengan Mercy Malaysia ke, persatuanwanita di kawasan anda ke, atau perkara yang seumpamanyalah.

Sosial dalam hal ini ialah suka kepada "night life", disko,berparti, "clubbing", pergaulan bebas tanpa had dan hidup denganfalsafah "life is short, so have fun!", atau "masa muda ni la nak rasamacam-macam..".


4. Wanita yang tidak mementingkan ilmu.

Wanita yang mementingkan ilmu dalam konteks percintaan, perkahwinan danmemilih pasangan hidup bukanlah bermaksud wanita yang mempunyai ijazahberjela-jela dari universiti terkenal. Bukan itu sahaja. Kalau itu yangdijadikan ukuran wanita berilmu, kenapa masih terlalu ramai wanita yangditipu, dihina, dipermainkan, dan sebagainyalah oleh lelaki yangberbahaya?

5. Wanita yang memandang "faktor fizikal" sebagai salah satu ciri utama pada lelaki idamannya.

Mudah jatuh cinta dengan lelaki handsome? Atau mungkin juga lelaki"cute", "macho", dan mempunyai fizikal yang begitu menggoda hati?

Ingat..semakin "handsome", "cute", "sexy" seseorang lelaki itu,sebenarnya semakinlah anda sebagai wanita perlu menggandakan "sistempertahanan" diri. Kalaulah ramai wanita boleh diperdayakan oleh lelaki yang TAK "handsome" dan seumpamanya, apatah pula risiko ditipu olehlelaki yang "handsome"?


6. Wanita yang "sabar" tidak bertempat.

Wanita dalam golongan ini boleh kita katakan jenis yang selalu "makanhati berulam jantung", atau mungkin juga dah sampai tahap "makan tanganberulam kaki". Dia didera(fizikal atau perasaan), tidak dihargai,sentiasa diambil kesempatan oleh pasangan/suaminya namun masih tetapbersama lelaki itu walaupun dia sedar dia terseksa dan tertekan.

aku g kuliah cm besa hari ni....cuaca kat kampus cukup panas.. 
kiranya bahang 2 dah boleh mengigit kulit aku. 
kalau bukan sebab posa.. 
dh lama dh aku capai air mineral... 
alalala.. cubaaaaaaaaaaaaan!! hehehe.. 
aku g bertugas kt libry dua jam.. 
perut aku pn asyik2 bg signal... 
cacing kt perut aku minta derma.... 
hehehe. adaka...

ikutkan 
bukannya aku terkenangkan nasi pn.. 
tp, hari ni aku bejalan jauh, aku bt keja kt libry g... 
mestila..
aku keletihan... 
kalau boleh minum mesti best.. hoho. 
perangai budak2 aku dh kuar ni...

dulu tym kecik2 my dad biasakan aku dengan membaca.. 
salah satu majalah aku penah baca tym 2 adalah majalah Asuh.. 
xtau majalah 2 ada lg ke x....
ada satu part dalam cite posa 2 cite bab one boy, dia berposa.... 
but that day, he felt very thirsty.. 
hampir2 dia berbuka posa.....

but bila budak ni teringat kisah orang somolia kt afrika... 
weeeeeeeeeeeeeeeeeee...
tinggal rangka jk lg 2... 
he decided no to drink. 
(apa lak kena ngena ngan kisah aku ni..hoho)

weeeeeeeeeeeeeee.. asgmnt aku berlambak g.... waduh3... cubaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!
pening kepala... rasa cm mo tido seminggu.. hoho.. adaka.

0 dia berbicara:

Post a Comment