masa kecik2 dulu .. aku paling suka belari.. lari sana lari cni. jatuh sana jatuh cni. panjat sana panjat cni.. huuuuuuuu, anak sapa la ni. hak..hak..hak.. (maksudnya ko ni nakal la wani). sapa penah tengok orang bunian? cantik atau hodoh? yang aku dengar bab puteri bunian, mereka cantik. apa yang aku tahu, mereka ni sama jak cam manusia kecuali fakta 'orang bunian boleh halimunan'. Ada gak kes2 tertentu yang orang bunian ni duduk serumah dengan keluarga manusia, walaubagaimana pun pada dasarnya mereka mungkin tinggal jauh dan dekat dengan manusia. Pernah dengar orang bunian berkahwin dengan manusia, then bila manusia ni kembali ke kampung dia, tup..tup..tup... dah berlalu banyak hari, ramai orang dah mati. hah, relatif masa. mungkin cam kisah paradox masa gak. Di sana tiga hari, d cni dah berlalu tiga tahun, 13 tahun atau 30 tahun??.


Dulu aku tinggal kat rumah guru tempat my dad mengajar. dalam kawasan sekolah. selalu gak aku dengar ada tempat2 tertentu kat kawasan sekolah 2, adalah kawasan tempat makhluk2 ni tinggal. terutama kat tasik. tasik 2 pihak sekolah yang buat, ada pulau kat tengah2, di sebelah pulak dorang dirikan beberapa rumah kaum dusun dipanggil 'kampung budaya...', lawa la. hehehe. rindu aku. aku ingat g, penah aku g main kat umah 2, then main lompat2 ikut tingkap. last2 kena marah c bapa. hua3... best bah main terjun2. hehe. dahsyat ko wani.. umm, dorang kata kat tasik ni tempat orang bunian tinggal. xtau betui ke tidak. hehe. tapi, x mustahil gak 2. huuuuuuuuu... sapot jak la.
aku dan my pren, ana penah gak alami satu kisah dekat2 ngan kawasan tasik ni. huuuuuuuuu.. seram la.. nge3.


cite orang bunian?? my dad ada cite kat aku, tym aku kecik2 dulu. aku kena kacau ngan orang bunian...bab aku g main kat kawasan tempat tinggal dorang tym ikut merayau g kebun.. atau g sawah. x ingat.. tym lari2.. main2 2.. mungkin aku x sedar aku rosakkan tempat tinggal dorang. (nenek tua kat kampung mama yang kata cam 2, xtau..xtau..xtau...) hoho. nasib baik x kena culik. ahaha. start dari hari 2, kaki aku luka2 la, cam kena hiris pisau. walaupun x besar luka 2, ia banyak dan menyakitkan. pas 2 x boleh sembuh lak. that tym, my dad yang selalu rawat aku. tapi, sihat ke ..sakit ke.. huh! degil aku yang suka bermain, berlari, panjat-memanjat 2 x hilang2 juga. nge3.. g jumpa doktor pun.. luka aku x sempuh2 juga. then, at last dorang bawa aku g berubat cara kampung lak.. huuuuuu, cm kena bawa jumpa ngan nenek kebayan jak aku. hehehe.so, orang tua kat kampung 2 yang kata 'orang bunian marah kat aku bab rosakkan rumah dia'.. hua3, adaka.... ish3.. x kecian ngan budak2 langsung orang bunian tersebut. hehehe. aku kecik g tym 2.. comel lagi.. hohoho.


asal usul orang bunian? weeeeeeeeeeee, ada sesetengah kata, dorang ni dari keturunan jin, ada lak yang cite orang bunian ni adalah hasil daripada campuran manusia dan jin? aik? cam mana 2? huuuuu.. sorang dari tanah, yang satu g dari api.. mmm, (dorongan minima,hehe). seram gak aku tulis entri ni. kejap2 meremang juga. ahahaha. orang kata, kalau terasa meremang 2.. maksudnya dia ada berdekatan.. huuuuuuu, na'uhzubillah.. nge3. siuh3.. aku tulis sikit jak ni.. huhu.. (wani..wani..).


ada gak yang kaitkan bunian dengan histeria,, weeeeeeee.. but actually, histeria adalah disebabkan tekanan. makhluk halus 2 penambah perisa jak. yang aku tahu... they are like us juga. kita takut kat dorang, sebenarnya..dorang pun takut mo tengok kita.. ahaha. aku paling lucu part ni.. dorang takut kita. seriously.. dorang takut tengok kita. but.. kalau kita tunjuk kita takut dorang...waaaaaaaaaaaaaaa, bersuka suki la dorang.. (huhu, aku bukan mengutuk ni... weeeeeeeeeee, aku berasa seram sejuk lagi la.. uish, biar betul...). pontianak????? mo cite sikit. pontianak adalah 'orang sakit jiwa' jika di dunia jin. cm orang gila di dunia manusia..dan kadang2 tersesat kat dunia kita. sebab 2, sumtym kita boleh tengok dia. weeeeeeeeeeeeeeee.. seram lagi. dan seram lagi.. ntah apa2 la aku ni. hehehe. pontianak makhluk jin yang gila. haaa...(uish, aku meremang lagi... dah..syat tul la...). banyak lagi aku mo cite.. tapi terasa meremang lak.. huuu...


sapa ada cite2 cam ni, sila la cite kat aku. aku suka mo dengar. ahahahaha.. padahal, kecut gak perut.. nge3. dulu tym kecik2, my dad selalu kata 'akan bagi aku hadiah ,kalau aku dapat tangkap hantu...' ahahaha, sebab my dad xmo aku jadi penakut kat benda2 ni, seriously.. dulu aku sangat berani... kecuali, hantu pocong yang berbungkus2 2,
napa la ko susah2 mo lompat2, kan senang kalau ko buka ikatan kat kaki 2 ....dan lari la.. huuuuuu beraninya aku berkata. hehehe. but now, napa aku mudah terkejut. x boleh tengok benda bukan2.. sakit kat hati lak. huuuuuuuuuuuuuu, nge3. sekurang2nya aku berani berbanding tinie my rumate. ahahaha.... sowi3.. hehe.

yang pastinya, kita dan mereka pun.. dua2 makhluk Allah. xda beza juga.. hehe. so, kewujudan dorang yang sebenar bagaimana?? sapa mo g cari..... hoho. aku tabik. jangan sampai, kita taksub dengan kesaktian makhluk yang Allah bagi kat dorang sudah la.. hehehe. kn..kn..kn...

p/s : kata sumone yang cite kat aku, kalau nak tengok makhluk halus ni ada teknik juga.. huu, cm mana...??? btw, anda tahu tengok gambar tersembunyi 3D (kalau aku x silap). haa, cm 2 laa.. adui... betul ka?? baa, terai la kalau berani. nge3. kot2 tuhan bagi tengok lak. hehehe.. 

Let`s paly again...

sebutkan perkataan..perkataan ni...

ular..lari..lurus..

sekali lagi..

ular..lari..lurus..

dengan laju..

ularlarilurus..

ularlarilurus..

dapat sebut dengan baik,atau lidah anda sudah berbelit.. hak..hak..hak..

0 dia berbicara:

Post a Comment