umie called, cite bab exam dia 2... hoho.. adeeeeeeeeeeeeh, mungkin aku dah tekan umie sangat untuk study, just, aku xmo dia jadi cam aku.. x study betul2 tym skul..
pointnya, x study betul2 tym skul...
memang tahap kritikal dalam life line aku 2. nge3.
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeei, umie jangan ko ikut jejak kakak ko ni...
huhu, kesiankan la diri anda dan c bapa...


aku tahu, umie boleh buat 2..
just dia lack motivation sket...
Fighting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mandak!!!!


hoho.. mimi masih ada kat umah g. x menghilangkan diri..
aku hepy la dia ada kat rumah ni.... semalam aku agak, aku tido sambil senyum lagi kot.. ahahahaha....

even, my tangan dah bercalar kena cakar... but, huuuuuuuuuuuu x kisah dah...
ada miaw, i felt like home..
thanks yang 2...


tym kelas intervensi this week... student kena bentang teknik dalam teori... huuu payah sket ni..,
tym 2 dorang bentang teknik imegeri under kognitif. yuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuui, sumtym i don`t like recall.. buat rosak perasaan jak. hehehe.. this teknik sukar jalan kalau klien cam aku. What if sumday aku dapat klien cam ni..????.. mahunya dia nangis terguling-guling depan aku kang... ahahaha.. 
but, when my lect point 

' Bayangkan anda berada di tempat paling bahagia yang anda pernah ada...............' 

yang ada kat kepala aku hanya la 'my home'... xda benda lain yang aku fikir g...

 just 'my home'....

semua ada kat sana...
mungkin ada perkara sukar dah terjadi kat umah 2, but..... now i similing when i mention it.. adeeeeeeeeeeeeeeeeeee... i miss those kind of home...


............................................................


Makmal hari ni???? farah dah buat sesi.... aku jadi klien terjun, isu pun aku bagi terjun2 jak la,,
nampaknya, sesi aku next week la jawabnya....
huuuuuuuuuuuuuuuuuuu, asigment aku x siap lagi.......
tabik ko wani... sempat g main blog eek.. sempat g tengok kindaichi.. 
this comic aku baca since aku in 6 Merah Sekolah Rendah g.. best kumpul comic ni... hoho..aku suka baca comic bab aku jadi kreatif by this.. (comic jepun laa) pelik ka?? weeeeeeeeeeeeeeee... terkilan gk, bab aku xda kawan kt cni ada hobi cm ni... paling2 yaa.. of course la budak lelaki jk...
so aku tengok la sorang2, dah kengkawan aku x minat benda2 cam ni..nge3. sabar jak la...


Miss sempat cite kat kami, kisah cinta kisah benar lagi..hoho.. pada aku, memang cam 2 syarat untuk sayangkan orang, biar dia hidup dengan hepy, kalau kita masih ingin memiliki dirinya, 2 cam kita just mahukan jasad dia jak...
aku lagi dahsyat miss...
aku penah kata kat sumbody... 'aku memang lepaskan dia pergi, but sure!! kalau pempuan 2 x baik ngan dia, aku akan rampas dia balik`.. xtau dari mana aku belajar ayat-ayat cinta ni. ahahahhaa.. kisah 3tahun lepas..hua3. dahsyat...!!!!!.

kata miss....
mungkin kita ada kemahiran..
mungkin kita boleh advice ramai orang untuk berfungsi dengan lebih baik..
tapi, suatu masa tuhan akan uji kita dengan benda yang sama...dan perasaan itu tidaklah begitu menyenangkan..


huuuuuuuuuuuuu.. aku tahu yang ni, dan aku faham apa miss maksudkan.. bila Lee buat sesi ngan Emy lak... his problem was.... not really interesting in becoming a teacher..
aku?? aku memang mo jadi cikgu....
aku memang bertuah bab berpeluang berlajar bab kaunseling...
but...
aku x axpect mo jadi guru kaunseling... tanggungjawab ini sangat besar... kadang-kadang aku cam x yakin boleh bawa yang ni.....

' belajar tentang manusia?'...

but... miss pesan..... im standing here now!!! why not..i try to give my very best in these jak...'
huhu.. memang menggunakan tenaga psikik yang banyak la..
Fighiting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


aku tahu Lee faham apa yang miss gtau dalam lab tadi..

nilai seorang guru..terletak kepada sejauh mana ia percayakan pelajarnya adalah seorang yang baik....
aku pun berpendapat yang sama..
satu perkara yang buat aku terus berdiri dalam bidang ni adalah bab, aku xmo student yang aku tahu...jadi cam aku....
pernah terfikir tidak sukakan sekolah...
pernah terfikir guru ini menyebabkan aku gagal..
hoho.. salah sapa ni????


cikgu patut membimbing..
menyokong..
bukan blame student..
sekolah tempat student berkembang..
bukan tempat student belajar mengikut arahan semata-mata.
why not kita puji student bermasalah kadang kala... cari kebaikan dalam kelemahan dirinya...
ni... balik2 student cemerlang jk.
mestilah student yang bermasalah ni lagi nyampah.. hoho.

pengalaman aku?? dulu tym menengah atas, aku masuk kelas sains kejuruteraan... this class selalu dibandingkan ngan kelas sains tulen.. hoho.. memang x best langsung laa...


so, miss kata... dalam keburukan itu, kita boleh memilih untuk melihat yang lebih baik. mungkin kita ada pilihan untuk memilih yang negatif.. but, aku yakin ianya tidak akan membantu...
so... let`s ur students be ur inspiration laa..
Amin....
hoho..


my senior 2??? xtau apa cite.. my cousin gtau, that senior contact dia.. adeeeeeeeh, aku malas dah mo ambik tau bab dia..?? napa??
weeeeeeeeeeeeee...xkan aku jelous kot???
bukan laa..
just, aku kurang selesa we talked about that senior lagi.. xmo aku..
cukup dah 2..
sebelum ni aku boleh cakap g..
sumtym... aku tunggu that senior contact aku lagi...

now!! never!!!.. 

huuuuuuuuuuuuuuuuu....
napa aku cam ni eek????..

..........................


2minggu lepas...
i got these mesage..


'what do you think.. kalau i sayang kat u???'


huu..aku x terfikir langsung... x minat.. aku x sesuai in couple. jangan kata sesuatu yang akan buat aku takut..



'but... xkan u akan terus cam ni??? suatu masa nanti u akan fikir benda ni juga kan?'..


alalala.... xtau, yang aku tau, sekarang ni aku xmo fikir bab ni..... banyak benda lain lagi yang penting selain ini... masa masih panjang... huhu. 

but, yes.. aku betul xmo terlibat. why aa???


last2 he said...

'be a gud lady as u are.....'


........................................


tym cik linda datang kat umah...
ttba aku mention..


'kenapa couple mesti mo jumpa2....???'

huuu.. buat malu jak aku tnya linda cam ni.. ehehehe...


'nape?? wani x dapat terime bende ni kew??'..


'nope!!! not at all.... i can accept it.. just, i can`t understand it...'


tersengih cik lin..
but yes... napa aa... aku confirm x faham, bab aku x suka keluar just cam 2 jk ngan lelaki... 
why aa???


aku tau gk kelemahan aku, bila aku dah percaya lelaki ni sebagai kawan... memang aku percaya mentah2 jak.. huuu.. cam budak2. kena culik kang.. just aku dah belajar cam 2 dari sekolah, lelaki mudah untuk dijadikan kawan.. x banyak songeh cam pempuan.... huhu.. aku puji la yang 2.... sporting!!!

dulu aku ada bestfriend boy.... tym form 3, bila naik form 4.. aku dah x rasa perlu keluar sesama ngan dia g... sbb aku tahu aku pempuan dan dia lelaki... yaaaaaaaaaaaaaaaiii.. but... syukur la... aku dan dia masih g kawan ngan ok g... nge3... just, persahabatan 2 boleh ngan banyak cara.. aku rasa berbaloi dengan berkawan....


memang pisau la aku ni.. ahahahaha....

urm....lama dah aku x g library??? memang berkulat dah rak buku aku 2.. hehehe.. t aku g la.. next week memang full kelas ganti lagi.. mo buat pembentangan lagi.. buku log, sesi rakaman dan sesi lab...
adeeeeeeeeeeeeee... kadang2 aku cam mo jadi sailormoon... Usagi!!!!!!! usagi!!!! usagi!! crying sailor tul la... hehehe....


urm... dah lama x main YM.. aku kurang berminat lagi.. but, ttba tangan aku gatal mo join room lak hari ni... room budak2 sabah.. memang gila la budak2 dalam 2.. kalau aku jadi aku, sure aku x selesa ngan ayat2 cinta dorang.. but, cam mana kalau budak2 kat skul cam 2...
at least.. aku masih boleh join dorang...
lawak tul...

wani..wani....


haaa... buat assginment 2!!!! nge3... laaa, ngantuk la plak....
aysie............... ayat yang x membantu tul... 

0 dia berbicara:

Post a Comment