Nukilan Aku dalam sesaat
Aku dan Sesuatu - 11.Oktober.2009


Bila aku bercerita mengenai hati seorang aku,
Aku teringatkan seekor rama-rama,
berwarna ungu lavender dan cantik.
terbang ke taman lavender.
taman yang aku ingin pergi.


rama-rama ungu hinggap di taman lavender,
sehingga ia tidak kelihatan,
dirinya umpama kelopak ungu lavender.
apakah hati aku juga seperti itu???





aku pernah ingin sentuh rama-rama lavender,
tapi, saat aku melihat ia...
aku tahu ia hanya boleh dipandang dari jauh..
cantiknya sekejap, hidupnya juga sekejap...


mungkin suatu hari aku akan berlari di taman lavender dan dikelilingi rama-rama ungu.

mungkin suatu masa nanti ia akan hinggap pada aku dengan sendirinya tanpa aku sedari.

dan mungkin juga, rama-rama ungu dan lavender hanyalah sebuah mimpi indah aku.


                                                                                                                                      wani s`lan

0 dia berbicara:

Post a Comment