malam ni aku just  habiskan masa ngan optical illusion ni.. nge3. ada gk pening2. but it`s very interesting.. hoho. rugi kalau x suka main benda ni. optical illution boleh menguji diri, kecerdasan dan kecekapan kita, dominan otak kanan atau otak kiri dan pastilah akan rasa seronok.

that the way i felt about this. pernah dengar bab titik buta? 1st tym aku dengar dan belajar bab black spot adalah tym aku baca komik doraemon. 

they teach not only about tym paradox but more and more other knowledges.hehehe.


pada pendapat aku, titik buta kita juga mempengaruhi cara kita melihat optical illusion ni. melibatkan diri dalam pengamatan optical illusion mungkin akan menyebabkan kita berasa pening. ini kerana otak tidak dapat mengendalikan maklumat daripada apa yang dilihat oleh mata kanan dan mata kiri kita. oleh itu cara terbaik adalah dengan menutup seblah mata dan bukan kedua-dua belah mata. menutup kedua-dua belah mata akan memburukan keadaan. then, leave the optical illusion.


ada gk aku dengar bab, optical illusion ni untuk release tension. kata responden pergerakan lembut pada imej seolah-olah menunjukkan imej tersebut bernafas. tetapi setelah dilakukan kepada individu yang terlibat dengan jenayah mendapati pergerakan pada imej membuatkan mereka berasa lebih pening.


 
berapa banyak titik hitam???


 
bergerak??


 
cam lampu lip lap lak. point kpd +.
dari sumber yang aku dapat.. tahap kefokusan kita x baik jika x nampak muncul warna hijau kat warna purple 2.. hai mey???!!!


wajah orang.
 
bergerak gk.



apa yang dilihat? wajah seorang perempuan atau s ekor burung dengan 2 ekor anak burung dalam sarang?

dua ekor kuda?? atau wajah seorang perempuan??
 
wajah seorang lelaki tua?? atau seorang lelaki menunggang kuda?


 
cantiknya... wajah seorang perempuan atau bunga dengan rama-rama?



lihat apa?? anjing laut atau kelapa keldai?? 
my rumate nmpk muka keldai lu.. aku nmpk anjing laut dulu..

 
gambar ni?? lelaki selalunya akan nampak seorang gadis. 
manakala perempuan selalunya akan nampak seekor ikan.
wow!!! terkesima i.. tinie, nmpk ikan lu... aku?? aku nmpk orang lu. adeeeeeeeeeeeeeeeeeeh.. ada masalah mental ka ni? ahahahaha..



 
yang ni apa pulak???!! lihat ngan baik. bantal la.. bukannya darah.hoho.




 
imej perempuan dia atas boleh mengukur kita lebih dominan ngan otak kanan ataupun otak kiri. jika kita melihat imej berpusing mengikut arah jam maka individu itu adalah otak kanan. tetapi jika melihat imej dengan arah yang berlawanan jam, maka dia adalah menggunakan otak kiri. ada sesetengah orang akan melihat kedua-dua arah pergerakan ini. tetapi kebanyakan orang hanya lebih melihat kepada satu arah gerakan.
klik DISINI  untuk melihat pergerakan. 
dah bagi tengok rumet... setakat ni, tinie just nmpk pempuan menari arah putar jam. aku nmpk kedua-duanya sekali la.. hoho.

 
 



terdapat wajah orang pada garis-garis jalur di atas... hoho.
pakai spek mata lg..


haaaa.. 2 jk keja malam ni.. best gk mencari benda2 tersembunyi ni.. hak..hak...hak...xda kawan mo bcite, aku main benda ni la.. hoho. i mean my dad ya..nge3. miss them.
but ada gk info aku dapat... these moving illusion can test our brain rightly. im not sure la.. katanya, kalau kita melihat illusion itu bergerak it`s means our brain not in gud condition... x stabil. 


sbb 2 ka... (untuk test sama ada otak kita masih dalam keadaan baik..?? klik di sini) when it`s used as testing criminal`s brain, they  became felt it bad spinning.. ummm, mungkin gk. aku tengok la moving illusion ni, yup.. it`s moving la... xkan otak x stabil kot.. hoho. risau3. hehehe.
hoho.. aku dh test kt my rumet.. wow!!!! dia x nmpk bergerak pn!!! weeeeeeeeeeeeeeeeea!! otak aku ka terlmpau cepat pickup.. or, dia mmg x minat benda2 cm ni.. lmbt dia tengok benda ni bergerak.. aku dah buat dia pening lak.. hehehehehehe.. 


dah.. uji kat kak Qira jg.. hehehe... nsb bek, kak qira pn nmpk muka orang lu dan nmpk benda2 ni berpusing.. hohoho.... selamat aku. ada geng.ahahaha..

0 dia berbicara:

Post a Comment