Nukilan aku dalam sesaat..
Aku dan sesuatu.

7 september 2009.



hujan datang lagi..
aku menadah tangan, bukan bersyukur.. tetapi aku menadah hujan.
ingin merasai kedinginan itu.
pegasus atau unicorn... apa yang menjelma di hadapanku.
ia berlari kencang, malahan boleh terbang.
aku mengejar..
dan terjatuh..


aku bangun lagi, bukan mimpi..
ada darah pada lutut ku.
aku ingin ikut pegasus unicorn itu.
berwarna putih bersih.

.................................

tiba-tiba... pipi aku terasa hangat.
ada mutiara jernih mengalir.
aku sentuh ia...
hangat...
tidak seperti hujan...


aku tadah tangan lagi..
hujan sudah berhenti..
kini, aku tadah tangan dengan doa..
biar hujan turun lagi..
biar pegasus unicorn datang lagi..
aku tidak akan mengejar lagi.
cuma ingin merasai kedinginan hujan..
dan melihat kuda ajaib itu dari jauh.

.....................................................

aku rela kedinginan dalam hujan.
bukan duduk dalam kehangatan mutiara jernih itu..
dan pegasus unicorn..
pandanglah aku walau sekali..




                                                                                                             wani s`lan

0 dia berbicara:

Post a Comment