Nukilan aku dalam sesaat
Aku dan sesuatu - 17 September 2009


pagi terasa dingin,
aku ingin sesorang gengam tangan aku..
beri aku sedikit rasa hangat.


bila aku rasa letih dan penat,
aku ingin bersandar pada dia,
seseorang yang boleh biar aku rehat dengan baik


kala aku ingin dengar muzik,
aku ingin dia menyanyi lagu yang baik.
biar aku mati dalam ketenangan itu..

namun hari semakin penat,
dia tiada disini,


aku seorang diri..
mencari tangan untuk digengam,
mencari lengan untuk bersandar..
dan lagu yang terbit dari hati..




siapa tahu...
aku seorang dan mencari lengan itu..
untuk aku buang rasa penat..
dan untuk aku senyum dengan puas.
                                                                                                                                    wani s`lan

0 dia berbicara:

Post a Comment