Nukilan aku dalam sesaat
Aku dan sesuatu-30.Sept.2009
..................................


Aku berdiri sekali lagi di simpang itu,
seperti biasanya..
pastilah, kelip-kelip datang lagi...
mungkinkah mereka membaca hati aku.


ada suara-suara halus membisikkan aku,
biar senyuman itu terus hadir di hujung bibir aku..

 seperti dahulu.

aku mencari suara halus itu...
sehingga suara-suara sumbang dunia tenggelam.







bermimpikah aku???
berangan-angan kah aku...
atau ianya cuma secangkir harapan untuk melihat secangkir senyuman aku...
mungkin kelip-kelip pergi dan tinggalkan aku dalam kepekatan malam.

atau...

mungkinkah ia akan menemani aku pulang.
menerangi jalan aku...
sehingga aku boleh melangkah dengan baik...




                                                                  wani s`lan

0 dia berbicara:

Post a Comment