Nukilan Aku dalam sesaat
Aku dan sesuatu-22 September 2009
.......................



Mengapa tiap kali hujan aku terasa sesuatu yang hilang.
tetapi aku masih berharap bila tiap kali hujan..
hujan tidak akan berhenti..


aku masih berdiri di sini,
di simpang yang pernah aku tengok kilauan kelip-kelip.
tetapi, bila hujan berhenti..
pelangi tidak juga muncul-muncul.
mengapa?







aku kah yang terlalu tamak..
atau aku yang kuat bermimpi..?


aku dengar suara-suara sumbang itu,
kata aku tiada tempat di dunia.
benarkah?


aku tepuk hati..
biar ia peka sekejap..
aku rasa...
aku sedang berdiri di mana???
di depan? di tengah-tengah? di belakang? atau aku bukan berdiri?
aku terus tepuk hati..
mengapa ia semakin sakit???.


                                                                                                                                  wani s'lan

0 dia berbicara:

Post a Comment