Apa aku faham tentang cinta??.. my lect said.. cinta adalah dimiliki. pada aku, syarat untuk sayangkan orang adalah biar dia hidup dengan lebih baik. ada sumbody yang kata, cinta itu misteri...


aku ingat g cite bab seekor burung sparrow yang jatuh hati kt mawar putih.  

suatu hari burung sparrow ni luahkan isi hatinya kepada mawar putih.. tetapi mawar putih menjawab "aku hanya akan jatuh cinta sekiranya aku menjadi mawar merah". 

mendengar itu.. burung sparrow melukakan dirinya dan mencurahkan darahnya ke atas mawar putih. Mawar putih menjadi mawar merah. burung sparrow pula menemui ajal. apabila mawar putih bertukar menjadi mawar merah dia jatuh cinta. 

jatuh cinta pada siapa? jatuh cinta pada burung sparrow. tp, apa yang mawar merah itu boleh bt lagi?????...........


sumtym i dun like this kind of story.. adeeeeeeeeeeeeeeeeh... but what is it love about??? kesakitan? penderitaan??..


ada suatu kisah g,  

kisah 100 hari seorang tentera diraja yang jatuh cinta kepada puteri takhta. tentera diraja itu meluahkan perasaannya kepada sang puteri. puteri itu meminta askar tersebut menunggu selama 100hari di luar tembok istana, kemudian barulah puteri akan memberikan jawapannya. 

selama 99hari askar tersebut menunggu puteri di luar tembok istana. disebabkan takut untuk mengetahui jawapan puteri. pada hari ke 100 askar tersebut meninggalkan tempat itu. 

puteri yang mengetahui ketekunan askar itu jatuh cinta dengan askar tersebut, dan ingin menerimanya pada hari ke 100. tetapi di mana askar itu pada hari ke 100??.


hoho.. cm mn ni????....
ia mungkin adalah kisah pari-pari, tetapi dari sudut positif kita boleh belajar sesuatu sebenarnya. aku tertarik ngan satu cite bab kasih sayang seekor burung....
 
burung burn swallow ini tercedra, dan kecedraannya agak teruk.
  
bururung jantan membawa makanan dan menjaga burung betina dengan prihatin.

 

burung jantan masih membawakan burung betina makanan, tetapi yang didapati adalah burung betina telah mati.

 

burung jantan masih mendampingi nurung betina dengan jeritan yang pilu kerana kematian pasangannya.

 

walaupun akhirnya burung jantan menyedari burung betina tidak akan bangun lagi, tetapi burung jantan tetap mendamping burung betina.

 

gambar ini diamabil di Republik Ukrina, (gambar burung jantan cuba menyelamatkan burung betina), jutaan orang di Amerika dab Eropa menangis selepas melihat gambar ini. 


Sumber: Kumpulan kisah cinta tanpa batas
yg ni lak??

aku ingat movie 'syurga cinta' katanya...jodoh mungkin datang dari Allah ataupun syaitan. jodoh yang dibawa syaitan adalah kertelanjuran manusia sehingga membolehkan mereka berkahwin, manakala jodoh dari Allah adalah kerana dasar cinta dan agama. yang dipanggil syurga cinta.. nge3..cm 2 la lebih kurang... ada bau2 bacang la 2.

0 dia berbicara:

Post a Comment